SlideShow -->>>

Leave Ur Comment

Thursday, September 8, 2011

Jelajah Bumi Kenyalang 1


Annyeong Haseyo!

Pejam celik pejam celik. . tinggal bape bulan jew lagi nk habis sem nie. . .mesti rindu ngn suasana kampus nnt. . xda plan apa2 lagi lepas nie. .xtaw nk wat pa lagi lh. .hmm cari kerja?? ok juga part time jew kan. . dlm masa yg sama nk cari keje tetap. . i'allah, klu dapat lah. .semoga di permudahkan segalanya. .

rasa sayang nk tinggal kn bumi kenyalang nie. . banyak memori yg indah2 ket cni. .yg pahit pun ada gk. .hehe apa2 pun aku dapat menimba pengalaman di negara org. .contoh nya, masa mula2 aku datang ket kuching nie (datang sorg2 k). .bayangkan, xpernah aku menjelajah negeri org. .akhirnya sampai juga tanpa family pula tue. .hehe. .yang best nyer. .mendarat jew ket lapangan terbang kuching nie. .hujan lebat. . kenangan x dapat di lupakan. . bila kali pertama jd mangsa banjir. . haha tambah2 lagi x pernah aku lalui situasi mcm tue. .hehe tapi at least aku dapat pengalaman baru. .

masa hari pertama datang poli. .aku agk terkejut ngn suasana poli. . yang ada dalam kepala aku time tue "Ya allah, dalam hutan kew poli nie. .". nasib baik aku x heart attack. . haha. . aku pegi juga lah register, x silap aku register kamsis dulu (in my mind "kamsis" benda alah apa r tue) hehe rupa-rupanya asrama. . upgrade ckit lh nama nya dari sekolah dulu. . Lepas jew daftar kamsis tue, penyelia tue bagi kunci dan langsir. .then aku pun pegi lah asrama. .seingat aku number bilik aku masa semester 1 tue A4-D71. . (aras empat nie) haha nak tercabut kepala lutut, dah angkat barang sorg2 time tue. . then tersalah pula. . adakah patut aku pegi quarters warden. . hehehe lawak2. . bila ingat balik. .

hmm masa minggu suai kenal (MSK). .rasanya kami ditempatkan didewan makan jew kowt. . nama pun minggu suai kenal. . so berkenal2 la. .haha tp serius x tahan waktu tue, ada exco senior rasanya. . ya rabbi, jadi mangsa buli dorg waktu. . nk kena minta signature dorg. . mcm2 ragam. . ada yang suruh kita menyanyi lah. . fuhh!! boleh dikatakan, hebat juga penangan senior2 nie buli junior waktu tue. .  tapi aku kan pilih nk masuk poli nie, so kena lah sabar. . sampai lah habis seminggu. . dapat juga aku lalui minggu suai kenal tue. .alhamdulillah. .

Selepas minggu suai kenal, sesi kuliah pun start. . lupa nk bagi taw, actually aku ambil course Diploma Teknologi Maklumat & Komunikasi (Pengaturcaraan). .hehe x pernah pun taw bab IT nie. .Hari pertama kuliah, kami pun berjumpa dengan Penyelaras Akedemik kami @ PA. . Puan Siti Shuhaili Binti Mohamad Moha. . Orang nya manis, hehe tapi straight juga lah. . apa yg penting caring, sporting. . mesti lah kan. . Dalam kelas pertama, mcm biasa lah berkenalan ngn penyelaras akademik masing2. . x silap aku budak kelas kami ada 19 org waktu tue, 2 org dari semenanjung, 7 org dari sabah termasuk aku la. .n selebihnya sarawakian boys and girls. . tapi kan kelas aku nie x ramai budak laki. . heheh. .


p/s versi seterusnya akan disambung k. . hehe :D




No comments:

Post a Comment